Alla inlägg under juni 2007

Av Camilla Öhrström - 9 juni 2007 15:56

Nyligen har vi städat ur Cues bur.. Snart skall vi göra andras men det är så varmt ute så orkar vi inte göra allt på en gång så vi gör det då ioch då under dagen. Så att det blir väl klar innan kvällen kommer:-)


 Sky biter spade och ville inte att vi skulle städa ur hennes bur. Så jag skall nog byta bur några dagar INNAN hon kommer att föda ungar så att hon ionte behöver vara oroligt över det.. Och hon är ännu tjockare och tjockare i magen.. Det är nog några ungar på gång,.

Av Camilla Öhrström - 9 juni 2007 15:55

Här kan ni se lite bilder på honom

 Han är faktiskt otroligt snäll o gosigt. Mycket lugnt och tycker om att spela boll mot nosen. Och så är han ganska sällskapliga. Han ville inte springa runt och vill hellre vara på knän.


 Han är såå härlig kille:-)


Lite bilder på honom

Av Camilla Öhrström - 9 juni 2007 11:02

på att köpa en kanin så fort man ser att det är några till salu..


 MEN nu vill vi vänta o vänta tills våra skall få föda..


 Spännande att få se vad det skall bli för något och det är ju mer roligare att se hur de utvecklas varje dag och jag kommer att ta bild på kullarna nästan varje dag kanske om man får det för dom honor. Kanske kan de vara oroligt eller aggersiva så får vi se om jag har tur!!!


Min dotter Angelica är också sugen på att köpa en kanin. men kom överens att vänta tills jag har fått kullar så får vi se om det är några hon ville ta en om inte så får hon kolla på utställningar framöver vilken ras.. Hon tycker om belgisk hare. och de ser ut som ekorre de.. Men de växer ju till stora senare så ser de inte längre en ekorre och så är det nog hermelin eller lejonhuvad som är ju liten fortfarande de och inte växa så mycket hellre. Så kanske det är bättre.


Men vi avvaktar tills honor har fått sina kullar så får vi se.


Annelie-Angelica har ev tingat en Svart unge om vi skulle få en så får vi se om det blir av..  OCh Annelie skall prata med sin dotter Angelica om det skall lbi en kanin eller inte. Så jag väntar fortfarnade på deras besked men det är ju ändå inte bråttom eftersom jag INTE har fått kull ännu.

 Har också bestämt oss att vi tar tingsavgift 150 kr på varje unge de vill boka så att jag VET att de blir sålda och tackar nej till andra som vill köpa om det tar slut på kullar. Men jag kommer att para honor igen senare efter de har fått ungar. så får vi se om det tar slut snabbt eller inte. för jag måste också vara bereddd om de inte blir sålda så bor de ju här så har jag en fyrfacksbur som reserv har jag tänkt så. Så fårvi se hur det blir med denna gången..



Av Camilla Öhrström - 9 juni 2007 00:02

 Jaa hon är också en blå som alla andra här.

 Och Hon är otroligt mycket snäll tjej och tycker om att bli klappad.  sover gärna i famn och hoppar så gärna också och nu är det paus för hoppdel för att hon har ju blivit parad så hon skall ta det lugnt även de andra också med.


Och så är det ju spännande att se hur det blir för hennes del med att få kull.  FÖRVÄNTAR hög kanske för att hon skall få flera manteltecknad ungar för det är det där vi ville spara .

 Så får vi se om det skall bli av eller inte. Annars får vi hitta hem åt dom . Det beror också vad vi har för plats här hemma.


Men Bondelid är underbar tjej.. Mycket tufft o bestämd men mycket snäll

Av Camilla Öhrström - 8 juni 2007 23:58

 Devon flyttade in till oss för att han skulle bo här på "fodervärd" men ägaren ville inte ha honom så fick han bo här. och sen bestämde vi sälja honom men Noora en av våra vänner ville ha honom så han får bo här ändå trots han tillhör Noora..  Han är jätte gosigt.. Duktigt på att hoppa över en pinne. har inte testat med två pinnar. Så det får vi se hur det skall bli för hans hoppdel.. Och han har inte parat ngt med mina tjejer än men kanske skall han få pappa en dag. Det får vi se om han blir det.

 Han har varit utställd och reggad 93 p. Och han kan säkert få bättre poäng men han fick avdrag bara för att han hade brun öron..  Det är av solbränd..


Lite bild på honom hur söt han e

Av Camilla Öhrström - 8 juni 2007 22:25

Blå med blå manteltecknad parades.. TYVÄRR inga bild på deras parningen eftersom jag lämnade Bondelid hem till Hanens ägare och där parades de...


Så de parade den 3 juni. Förväntas den 3 Juli.


Förvä'ntas Blå och Blå manteltecknad. Ev andra färg förekommer men tror det inte.

Av Camilla Öhrström - 8 juni 2007 22:22

har parat den 1 juni.


Så får vi se om det blir kull denna gången.

Förväntas färg:

Viltblå, Viltgrå. Blå och Svart. Ev andra färger förekommer!!


 Se vad söt de är. Är ni intresserad för en unge så kan ni alltid höra av er till mig:-)

Presentation

Omröstning

Äger ni kaniner?
 Ja
  Har haft förut men äger inte nu
 ALDRIG i livet
 Kanske lite senare
 VILL köpa din unge
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards